StevnsCup 2021 – Resultat

StevnsCup 2021 – Sammendrag

For 4. år i træk afholdte Køge Sportsfiskerforenings Vandplejeudvalg den efterhånden famøse StevnsCup!

Igen i år blev StevnsCup afholdt efter “corona-modellen” fra sidste år, hvor det foregik online.
Vi er rigtig glade for, at alle – både sponsorer og deltagere – igen valgte at støtte om den gode sag, hvor der både rejses penge til arbejdet i vandplejeudvalget og samtidig er rigtig flotte præmier – Tak for det!
Det skal dog ikke være en hemmelighed, at vi ser frem til igen at kunne afholde StevnsCup på en lokation, hvor der er mulighed for at tænde op i grillen og fortælle røverhistorier om den helt store, der slap væk i mørket 🙂

Der er som altid mange ubekendte i perioden op til StevnsCup – og de fleste af dem kan først konkluderes kort før det hele løber af stablen – I år var heller ingen undtagelse. Først var der lovet let østenvind, så vestenvind, så ingen vind, så jævn østenvind og det hele endte med “resterne” fra den jævne østenvind fredag aften og nærmest ingen vind lørdag og søndag.

Der var mange, der tvivlede på om fiskeriet overhovedet var muligt fredag pga flere dage med jævn østenvind.
Der var sågar folk, der slet ikke troede det var muligt fredag aften, og valgte en fisketur i en sø i stedet.
Vi skulle hilse at sige, at det var noget af en fejlvurdering 🙂

Takketalen
Uden de frivillige kræfter var der ingen StevnsCup – Så først en stor tak til Allan (og hans makker Christian), John, Michael, Peter og Dennis fra vandplejeudvalget.

Mindst lige så vigtigt som de frivillige kræfter, så har vi to fantastiske sponsorer, som flot og gavmildt har støttet formålet hvert år – Det er vi super glade for og meget stolte over.
Først en astronomisk stor tak til Jagt og Fiskerimagasinet i KBH og Savage Gear Danmark – I er fantastiske!
Derefter skal der også lyde en stor tak til Shimano, der i år også bidrog som sponsor i samarbejde med Jagt og Fiskerimagasinet.

Husk at støtte sponsorerne – De støtter os!

Derudover skal der også lyde en tak til følgende for aktivt at hjælpe med at sprede det gode budskab om StevnsCup på sociale medier:
Jagt og Fiskerimagasinet
MS Lures
FNV Paint Noah’s Endegrej
Havørredfiskeri på Stevns
Havørredfiskeri for alle
Fisk og Fri

Vi håber ikke, at vi har glemt nogen 🙂

Resultater og præmier

1. Milivoj Saric – 75 cm
  2. Rehné B. Christensen – 71 cm
  3. Dario Skopljak – 60 cm
  4. Fabio Vilasi – 55,5 cm
  5. Kasper M. Jakobsen – 54 cm
  6. Dzemal Mahmutcehajic – 52 cm

Her er link til opslagene med vinderne af de forskellige præmier:

Hvad kan vi så lære af dette års StevnsCup?

I år var fiskeriet bedst på den aften/nat/morgen, hvor mange var i tvivl om, om det overhovedet var muligt.
De største fisk blev taget fredag aften, hvorimod lørdag – hvor der var tydeligt fiskbare forhold – ikke kastede nogle større fisk af sig. Nogle vil måske spørge, om der er ved at tegne sig et mønster?
Til det vil vi blot spørge – Svømmer fisk i vand? 🙂

Til gengæld er et andet mønster brudt – I år var det nemlig Milivoj, der vandt.
Måske ser vi starten på et nyt? Kan Milivoj også gøre det 3 år i træk? Det vil tiden vise. 🙂

Som vinderen af 2. præmien (Rehné B. Christensen) måtte sande – på den hårdeste måde – så er selv en fisk på 71 cm og ca 4,8 kg ikke en sikker vinder af StevnsCup. Få timer efter Rehne´s fantastisk flotte fisk blev fanget, så blev den slået af en helt vanvittig fisk på 75 cm og 6 kg. Sagt på en anden måde: Stevns kan være ond, men også bare fantastisk!

Et stort tillykke til alle vinderne og tak til alle deltagerne, samt alle der bidrog med stemningsbilleder henover weekenden.

Tak for i år – Vi ses til næste år!

Følg med på Facebook eller vores her på vores hjemmeside, hvor du også kan melde dig ind i DK’s bedste sportsfiskerforening, hvis vi selv skal sige det (..og dét skal vi!) 🙂

Venlig hilsen,
Vandplejeudvalget