Stevnscup 2018

Fredag d. 29. juni kl 19 til søndag d. 1. juli kl 12.

StevnsCup 2018 er en kystkonkurrence på Stevns arrangeret af Køge Sportsfiskerforening.
Konkurrencen henvender sig til både nye og rutinerede kystfiskere, og giver mulighed for at fiske om natten på en årstid, hvor netop natfiskeriet kan være yderst spændende på Stevns.Alle har mulighed for at vinde præmier ved at tilmelde sig konkurrencen, og dermed støtte KSF’s vandpleje, da der udloddes flotte præmier via lodtrækning.
Selve arrangementet foregår ved Stevns FyrCenter på Stevns, hvor der vil være foredrag fredag aften og lørdag eftermiddag.

De væsentligste formål med arrangementet er:

• Med en årlig kystkonkurrence at gøre opmærksom på arbejdet i KSF’s vandplejeudvalg og dermed få endnu flere kystfiskere engageret i KSF’s vand- og fiskepleje
  • Overskud fra konkurrencen allokeres ubeskåret til vandplejeudvalget, der inderligt ønsker sig en specialdesignet båd til el-fiskeriet

Selvom du ikke har mulighed for at deltage i konkurrencen, så er alle stadig velkomne til at komme forbi i løbet af weekenden til social samvær med ligesindede og ikke mindst de to foredrag, hvor der helt sikkert er mulighed for at få udvidet sin horisont.

Tilmelding

Det koster 150 kr per person – uanset alder – at deltage i konkurrencen og de første 150 tilmeldte får gratis en “Savage Gear Line Thru Sandeel” udleveret sammen med deltagerbeviset – Se punktet vigtig information nedenfor.

Du kan tilmelde dig på to måder:

• Betal online på KSF’s selvbetjening
  • Mobilepay 150 kr til 51557 (Skriv dit fornavn og efternavn som besked)

Tilmeldingsfristen er fredag d. 22 juni kl. 23.59
DER ER NU LUKKET FOR TILMELDINGER!
 Tilmelding er bindende og kan ikke betales tilbage.

Vigtig information:

Adressen er: Stevns Fyrcenter, Fyrvej 2, 4660 Store Heddinge

Deltagerbevis og målebånd SKAL afhentes fysisk på adressen ovenfor, og kan afhentes fredag fra kl 17-22, Lørdag fra 8-22 og søndag fra kl 08-10 på pladsen.
Gyldigt statsfisketegn og kvittering for tilmelding SKAL fremvises ved udlevering af deltagerbevis og målebånd.

Gyldig kvittering for tilmelding er kun:

• Selvbetjening: Tilsendt kvittering for tilmelding
  • Mobilepay: Fremvisning af mobilepay betaling

Program:

Fredag d. 29 Juni

Kl 19 – Velkomst, praktisk information og præsentation af KSF’s Vandplejeudvalg
Kl 20 – Foredrag: ”Introduktion til natfiskeri” v/ Dan Christiansen

Lørdag d. 30. juni

Kl 16 – Foredrag: ”Havørredens biologi og seneste forskning om havørredens vandring” v/ Biolog og Ph.d. stud. ved DTU Aqua, Martin Lykke Kristensen fra KSF’s vandplejeudvalg.
kl 18 – Der er tændt op i grillen til din egen medbragte mad

Søndag d. 1. juli

kl 13 – Sidste frist for indvejning
Kl 14 – Præmieoverrækkelse og lodtrækningspræmier

Præmier:

1. Præmie: Daiwa Exist 3000 fastspolehjul – Jagt og Fiskerimagasinet, København
2. Præmie: Scierra X-stretch Åndbare Waders – TopGrej.dk
3. Præmie: Pool 12 Flydering, Deluxe sæt – TopGrej.dk

”Catch and release” præmie: Scierra X-stretch Åndbare Waders – TopGrej.dk

Lodtrækningspræmier fra Savage GearDC LuresFNV PaintTMFGeoff AndersonMS Luresilures og Fisk & Fri til en samlet værdi af ca. 32.000 kr i vejl. udsalgspriser.

Det udleverede målebånd er nummereret med deltagernummer, og deltagernummeret bliver lagt i tombolaen om søndagen til lodstrækningspræmierne.
Du skal være fysisk tilstede under lodtrækningen for at kunne vinde, og du skal aflevere dit deltagernummer fra målebåndet senest søndag kl 13 for at deltage i lodtrækningen.

Catch and Release præmie:

For at komme i betragtning til Catch and Release præmien skal det dokumenteres med videooptagelse, hvor det fremgår tydeligt:

• At havørreden behandles skånsomt i hele fangst- og genudsætningsforløbet
  • At havørredens længde dokumenteres med det udleverede målebånd i videoen
  • At deltagernummeret på målebåndet tydeligt fremgår i videoen

Vinderen af Catch and Release præmien udvælges af et panel fra KSF’s vandpleje på baggrund af ovenstående 3 faktorer.

Regler:

Der må fiskes fra Ølsemagle rev i nord til Lund havn i syd.
Der må fiskes med flue og spin (herunder også bombarda).
Der skal fiskes fra kysten, og der må dermed IKKE fiskes fra båd, pontonbåd, flydering, kajak mm.
Transport mellem pladserne må IKKE foregå ad vandvejen. Den største (vægt) indvejede havørred vinder konkurrencen.
Havørreder, der skal indvejes i konkurrencen, skal dog være minimum 50 cm og have en konditionsfaktor på minimum 1.
Er der 2 havørreder med samme vægt, vinder den korteste.

Indvejning:

Indvejningen foregår ved Stevns FyrCenter – Kun havørreder kan indvejes.Hver deltager kan kun deltage med 1 havørred. Indvejede fisk kan dog under hele konkurrencen erstattes af senere fangster.
Havørreder til indvejning må ikke være renset eller have været frosset. Rensede eller frosne fisk afvises.
Der kan indvejes fisk fra fredag klokken 20.00.
Sidste frist for indvejning er søndag præcist kl. klokken 13.00.
Indvejning mellem klokken 22.00 og 08.00 foregår ved, at du ringer til vagten og melder din ankomst til pladsen.
Der vil så stå personale klar til at modtage din fisk og registrere den. Telefonnummeret til vagten findes på deltagerbeviset.
Deltagerbevis og ID skal fremvises ved indvejning.
Indvejede fisk afmærkes med strips med deltager navn og nr. og oplysninger om vægt og længde.

Indvejningslederen forbeholder sig suverænt ret til at afvise fangster, hvis der er mistanke om, at reglerne ikke er overholdt.