Kimmerslev og Dalby Sø

Ejerskab og fiskeret:

Søerne er ejet af et lokalt gods.

Køge Kommune har købt retten til fiskeriet af godset og kan derfor tilbyde foreninger, private og organisationer fiskeret i disse søer. KSF har købt en delt fiskeret til disse søer fra Køge Kommune, og kan derfor tilbyde medlemmer adgang til disse søer igennem et medlemskab.

Fiskeriet:

Der findes gedder, aborrer og fredfisk i Dalby Sø og Kimmerslev sø.

Book en båd i Kimmerslev sø og i Dalby Sø:
Foreningens både er sponsoreret af Stenkilde VVS og ligger i Dalby Sø og Kimmerslev sø.

Ønsker du at benytte bådene skal du logge ind på selvbetjeningssiden – Klik her – og reservere en båd i en af søerne.

Vær opmærksom på:
– Du kan max have 2 aktive reserveringer per kontingent
– Juniorer kan ikke booke en båd
– Det er dit ansvar, at sætte dig ind i de til enhver tid gældende regler (Se link nederst)

Ønsker du at låne ekstraudstyr bedes du sende en SMS til Jesper på 21428608 senest 1 uge før reservationsdatoen. Jesper vil herefter kontakte dig og aftale nærmere.

Regler for Kimmerslev og Dalby sø : Klik her

Om Kimmerslev sø

Kimmerslev sø er den største af de to søer.

Søen er 6 meter dyb på det dybeste sted, modsat kirken, og er ellers rimelig fladvandet.

Bedste måneder til gedder er november til maj. Specielt maj er god til kastefiskeri efter gedder.

Aborre er godt fra august til november.

Fiskeri efter fredfisk er fra maj til oktober, hvor der kan medes fra broen og båd.

Søen indeholder et stort antal karber, og det rygtes om en på over 15 kg.

KSF har en båd liggende ved kirken i Kimmerslev sø, som kan bookes på selvbetjening linket her.

Båden ligger ved bådplads nr. 4.

Dybdekort for Kimmerslev sø:

Om Dalby sø:

Dalby sø er den mindste af de 2 søer.

Dalby sø har en fin bestand af gedder, aborre samt fredfisk.

Søens struktut er en som en flad tallerken, med max 2,5 meter på det dybeste sted.

Bedste måneder til gedder er november til marts, specielt marts er super god til kasterfiskeri efter gedder.
Aborre er godt fra august til november.

Fiskeri efter fredfrisk er godt fra maj til oktober, hvor der kan medes fra broen og båd.

KSF har en båd liggende ved broen i Dalby sø, som kan bookes på selvbetjening linket her.

Båden i Dalby Sø
Båden ligger her.