Ulovligt garnfiskeri i Tryggevælde å.

Køge Sportsfiskerforening har d. 23/02-2018 politianmeldt ulovligt garnfiskeri i Tryggevælde å nær Tinghusvej ved Varpelev.

En opmærksom fisker så tre personer fiske med stang ved åen, men synes det så mistænkeligt ud, og det viste sig også, at de havde et nedgarn liggende tværs over åen, der dermed spærrede hele åens bredde.
Personerne blev smidt væk, og der blev taget billededokumentation af bil og nummerplade, som nu er fremsendt til politiet.

Bilen var en blå VW Passat af lidt ældre model med Litauisk nummerplade, og politiet vidste derfor ikke, om det ville være muligt at finde frem til personer.

Det er desværre ikke første gang det sker, og derfor vil vi meget gerne opfordre alle til at holde et ekstra vågent øje.
Det er specielt områderne længere oppe i å-systemet, hvor det er relativt nemt at holde tæt på med en bil – F.eks. Tinghusvej ved Varpelev. Jo flere der holder øje, jo bedre chance for at fange forbryderne.

Hvis du opdager noget, så er her en guide til hvad du skal gøre:

• Ring 114 med det samme og meld det til politiet
  • Ring derefter også til Fiskerikontrollen (Døgnvagt: 72185609 eller Ringsted afdeling: 72185830)
  • Hvis muligt så vent på afstand af dem
  • Hvis de stikker af inden politiet eller fiskerikontrollen kommer, så se om du kan få nummerplade og biltype noteret (informer politiet herom bagefter)

Vi kan ikke anbefale at du konfrontere eventuelle gerningsmænd selv, selvom det meget vel kan være svært at lade være.
Det kan hurtigt udvikle sig uheldigt, og du skal passe på dig selv i en sådan situation.
Samtidig er det også bedst, hvis de tages på fast gerning af myndighederne.

Tak til den opmærksomme fisker.

Venlig hilsen,
Køge Sportsfiskerforening