Gydebanker i Karlstrup Møllebæk.

Karlstrup Møllebæk har et godt potentiale som gydevand og producerer allerede naturlig yngel, men det kan blive langt bedre.
Efter forarbejde af Køge Sportsfiskerforenings vandplejeudvalg og Steen Lyngsø fra Ishøj Sportsfiskerklub var det endelig blevet tid til at føre det ud i virkeligheden.
Da de lystne havørreder på denne årstid bevæger sig mod gydebankerne i åerne, så der var ingen tid at spilde.
Søndag d. 1 oktober invitererede KSF’s vandplejeudvalg og Ishøj Sportsfiskerklub, der begge er en del af samarbejdet “Køge Bugt Fiskepleje”, derfor alle interesserede til vandløbsrestaurering i Karlstrup Møllebæk.
Der blev lavet 4 nye flotte elskovsreder til de lystne havørreder, og der blev yderligere udlagt en god portion større bundsten, så ynglen har skjulesteder under deres opvækst i åen.

Det hele startede kl 10 og var færdigt kl 15, hvorefter der var øl, vand og pølser på grillen.
Tak til alle der deltog i projektet og gav en hånd med – Det giver god fiskekarma!

KSF’s vandplejeudvalg.